2009年11月6日 星期五

地震!

昨天下午5點半,我在5樓的辦公室,經歷了我來台灣6年多以來最恐怖的地震…
震央剛好在附近的南投民間
雖然事後聽說這只不過是921大地震的百分之一.
不過,已經夠我心驚膽跳,徹夜難眠了…

那幾秒鐘的瞬間,我還真意會不過來到底發生什麼事
感覺就是地板,桌子,天花板,都忽然被一股很大的力量在敲打
就像戰爭來臨一般
我還一度以為是不是公司地基不穩突然要倒塌??

不過這事件也多少能看出一些人性啦
像我這種膽小怕死的
包包拎著就飛奔下樓
而我旁邊的同事Stephen
還會留到最後,主動幫我把桌上的電腦,桌機,還有跟同事團購的蛋糕….一起帶到樓下找我
那真是讓我感激不盡..

也深深的體會到
大自然的不可抗力量是多麼的可怕,生命是何等的脆弱阿

這些照片…是慌而不亂的同事照下來的…








下面這位先生,今天戴了安全帽來上班...
:)


祝大家平安阿,活著就是幸福!

2 則留言:

  1. 你做得对啦!总之有事, 你就快闪, 因为你还有一家老老少少等着你哩!

    回覆刪除
  2. Dear Min Min,

    May you and family be well and happy.

    As usual, I didn't have Chinese editor, thus use English here :¬`

    Life is between in-breath and out-breath. When one experience the life-threatening moment, and even life-losing time, one will understand the law of nature, and develop wiseness in life.

    There is nothing important anymore once one know the vulnerable of life, but appreciate every moment of it as bonus-giving life!

    May you and babies, family, be well and happy, free from danger and dissatisfaction...

    With love and respect,
    Yasavati

    回覆刪除

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers