2009年5月22日 星期五

衝動是魔鬼

最近工作很忙,很亂,很忙,很亂
忙到連Jenny生小孩都還沒恭喜她,忙到自己的勞保給付都還沒申請
忙到沒時間抱怨一些有的沒的
就在我很忙的昨天,又發生了一件荒謬,很不合理,很不公平的事情
這事情發生在我很忙的時候,我就很生氣,很難過..雖然,它也不是第一次發生
這次我沒有忍氣吞聲,我有反駁了
可是,反駁有什麼用呢
我自認已經把交付給我的工作都做好了
這三年來,我都盡力了
雖然我的工作在這所謂的大公司來說只是芝麻小事情
可是如果把大事情分配給我,我也不見得會作的比別人差
想當初我從小學到大學都還算是高材生呢,呵
怎麼現在的我,要面對那麼多荒謬的裁判,規定?還有如此不公平的待遇.
達妹妹勸我別衝動,衝動是魔鬼
我想,我再忍耐下去,我會變成自己的魔鬼
有一天,一定會變成自己的魔鬼--墮落,迷失
下班後去上有氧,老師編了新招教我們原地快跑,快快加速的跑,還要一邊咆哮
我隨著大家用力的跑,用力的叫,可是,我的喉嚨發不出聲音
感覺自己的靈魂似乎被緊緊包裹在軀體裡面,漆黑一片也動彈不得
臉頰混濁的也不知是淚水還是汗水
我想我真的累了,
或者,就像女兒最近跟我說的:
媽咪,你老了

4 則留言:

  1. Dear Min Min,

    May you and little cute Mira & brother and their papa etc family members be well and happy :)

    Allow me to use english to type out my voice in this blog, as I can't find the chinese editor here anyhow :)

    I'm glad that you all are doing fine in your mama and so-called life :) ha ha.. Well, as you can see, I'm a buddhist nun now... ordained in Myanmar five years ago :)

    -- - * - -- * -- -
    Yeah, there are several reason we might get tired...
    1. when we expect some that turn out unexpect
    2. when we unexpect some that turn out more unexpect !! :)

    So, maybe after seing this, one will conclude... Ah, expect less then...

    Hmmm... why we have to expect less, or even not to expect ?? That sound so strange..

    It is about love!! real love, unlimited love, unconditioning love...

    It means, limited love, conditioning love have to do with :
    if... else..hahahah...

    if you get this, you will happy...
    else... all sort of sorrow, lamentation, dissapointment, bodily and mentally pain.. commited suicide.. too tired..

    Then loop!!!

    .
    .
    .

    Life is about present... on, or off. nothing more then that...
    fully utilised the present, that is prosperity!!

    Full life, live in the only moment we have!! only this moment.

    Life is beautiful, because we are giving the present of present (moment)!!
    Love life fully, love will love one back!!

    half-mind spend in past and future.. and left present nothing but absent ...

    Prosperity of love never conditioned... it is all about how one switch mind from past-future back to present...

    May Miramama be well and happy...

    With love and respect,
    Yasavati (Wan Sun)

    回覆刪除
  2. Dear Wansun,
    I am very touched by your wordings here. Ya, life is beautiful because we have a friend that cares! thanks so much :)

    回覆刪除
  3. 加油!一切的不如意会随时间溜走,都会过去的.只要能保持自己与家人的健康, 维护自己与家人的美好关系. 还有与知心好友维持心灵交流. 人生已是美好的.其他都不重要, 不值得你掉一滴眼泪. 愿你幸福!

    回覆刪除
  4. 討厭的嗡嗡嗡:
    一定幹了蠢事!!!媽呀!!!在忍耐一下吧!!!
    不然,先逛一下104!!!先找到新希望再說!!

    回覆刪除

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers